Nordea tarjoaa kuluvana vuonna yli miljoona tuntia talousopetusta lapsille ja nuorille. Vapaaehtoistyötä tehdään esimerkiksi kuudes- ja yhdeksäsluokkalaisille suunnatuissa yrityskylissä.
Nordea on mukana myös muissa yhteiskuntavastuuta kantavissa hankkeissa. Yrityselämän nuoret sukupolvet -hankkeessa nordealaiset tekevät digitaalisten verkko-opintojen sisältöjä yhdessä Taloudellisen tiedotustoimiston ja Aalto-yliopiston kanssa.
”Olemme havahtuneet siihen, että juuri lasten ja nuorten talouslukutaidon kasvattamisella on suuri merkitys paitsi nuorten omalle tulevaisuudelle niin koko yhteiskunnallamme. Meillä on huippuosaamista finanssialasta ja Yrityskylässä nykyaikaiset ja palkitut pedagogiset opetusmetodit”, sanoo Nordean yhteiskuntavastuujohtaja Pirjo Kuusela.