Petokset

Kaikki eivät ole luottamuksemme arvoisia

Rikollisten mielikuvituksella ei ole rajoja. Suuri osa huijauksista ja niiden yrityksistä tehdään samoilla kaavoilla, mutta jatkuvasti tulee ilmi myös uusia tekotapoja.

Pankkitunnusten kalastelua on liikkeellä tasaisin väliajoin. Sähköpostitse lähetettävissä huijausviesteissä saatetaan esimerkiksi johdattaa linkin kautta väärennetylle verkkopankin sisäänkirjautumissivulle. Joskus tietoja voidaan myös yrittää urkkia puhelimitse. Huijausviestien ja soittojen tavoitteena on usein saada asiakkaiden pankkitunnusten tai maksukorttien tietoja tai varastaa huijattavan identiteetti.

Vakuutusyhtiöihin ja pankkeihin kohdistuvat petos- ja talousrikokset aiheuttavat merkittäviä menetyksiä vakuutusyhtiöille ja siten menetyksiä myös vakuutuksenottajille ja pankkiasiakkaille.

Väärinkäytösten torjunta on osa finanssialan yhteiskuntavastuuta. FA hankkii petosrikollisuutta koskevaa informaatiota koti- ja ulkomaisista lähteistä, tekee viranomaisyhteistyötä ja koordinoi vahinko- ja väärinkäytösrekisterien käyttöä.

Salli kaikki evästeet, jotta voit nähdä tämän sisällön.

Salli kaikki evästeet, jotta voit nähdä tämän sisällön.

Salli kaikki evästeet, jotta voit nähdä tämän sisällön.

Suodata

Aiheen kaikki sisällöt

Jäikö kysyttävää?

|

Aiheen asiantuntijat